Ny tid för mat

Förra veckan va vi på avsmakning av meny. Det hela va ett enda stort fjasko av diverse anledningar. Herrgården hade nått strul med en kock och gud vet allt. Idag fick vi veta att vi ska få provsmaka en ny meny, en "riktig" meny på veckan innan bröllopet. Känns sjukt dåligt och nu känner vi verkligen att det är upp till stället att leverera om de ska få bra omdömen av oss sen. Som det ser ut nu känns det mörkt. Attityden har gått från underbar och trevlig till spydig och otrevlig. Plötsligt är vi och vårt sällskap inte så viktiga längre som från början. Det är iallafall känslan vi fått. Oavsett så är det ju sent nu att ändra något. Vi är bundna till att hålla vårat bröllop där så det är bara att hoppas att attityden blir bättre och maten smakat gudomligt! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Talis Qualis

Under namnet Talis Qualis (som är latin och betyder ”jag är sådan jag är”) kommer jag att skriva kring mitt och min blivande mans bröllop. Från förlovning fram till den stora dagen. Allt från teman, kläder, färger, hår, mat, tankar, funderingar, ja allt som ingår. Du som vill följa, läsa och kommentera är varmt välkommen att göra detta. Jag kan behöva en och annan att bolla idéer med under resans gång. Välkommen!

RSS 2.0